Followers

Saturday, 21 July 2012

APEK...OH!! APEK LOYANG..


As-salam semuaa..
Lama dah i nak updated entry nih tapi selalu lupa, kebetulan tadi i pergi kedai apek dan i ambil gambar lagi, memang dah fikir balik nanti nak terus updated, dalam masa yang sama boleh berkongsi dengan sahabat2 semua. I memang selalu lalu lalang kedai apek nih tapi i langsung tak tahu kewujudan kedai apek nih, pada suatu harii entah macam mana ada "orang" beritahu i kedai apek nih, i tak bolehlah beritahu siapa yang beritahu..nanti taukeh dia dapat tahu, dia kena marah pulak, kesian kat dia pulak kann..takpe..takpe..yang penting tak berdosa kan kan..lepas "orang" nih beritahu, i terus cari tau, tapi tak jumpa2, adalah sampai sebulan i cari tak jumpa, tapi i 'saspek' satu kedai nih tapi bila i pergi aje tutup, bila pergi aja tutup, bila tak pergi pun tutup gak kikiki..sampaikan suatu hari i jumpa "orang" yang beritahu i tentang kedai nih, i tanya, di mana sebenarnya kedai apek nih..i tak jumpa, rupa-rupanya memang betul kedai yang selalu tutup itu la kedai apek tu..adooooiii..apek tu sakit..dekat sebulan apek tu sakitt..isshh iisshh iisshhh kesian kan kat apek tu..tapi sekarang apek dah sihattttttt..


amboiiii..apek dah sihat posing mautt aekk..


bulu kening apek lebattt woooo..


menten jer apek kannn..

Sebenarnya masa i masukkan gambar apek nih dalam FB dulu, ramai kawan2 yang tinggal disekitar kawasan2 kedai apek nih, semuanya tak tahu kedai apek nih wujud, mereka tak sangka sebab kedai apek nih di kelilingi dengan kedai2 membaiki kereta, jadi mereka tak sangka ada di situ..sekarang kebanyakannya dah tahu, jom kita ramai2 tempah loyang kat apek nih, harga berpatutan dan apek nih boleh buat loyang yang kita minta..tak kira apa saiz pun, tempahan juga tidak memakan masa yang lama, dalam 2 hingga ke 3 hari dah siap. Kepada yang teringin nak jumpa apek nih..silakan berkunjung di alamat dibawah yaa..

No. 187, Jalan Raya, Kulai Besar,
81000, Kulai, Johor.
Telefon : 07-6632853

Tapi sekali tengok macam kesian kat apek nih kan..umurnya dah 81 tahun, semua kerja dia buat guna tangan, dari potong zink, ketuk zink, sambung zink, bentuk-bentukkan zink, dari A-Z semualah apek nih buat, kuat gak tenaga apek nih kan, apalah dia makan untuk tambah tenaga dia kan..


kat kedai apek nih penuh segala khazanah-khazanak zink..


dulu..
masa i mula-mula masuk kedai apek nih,
i ingatkan yang sebelah kanan tu keranda hahahha..
rupanya mesin..kot laa..




11 comments:

  1. mcm best aje...boleh order mcm2 design loyang ker dgn apek tu...hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sis qaseh, order apa aje bentuk loyang apek nih bule buat..hihi..

      Delete
  2. waaaah bestnya dapat berkenalan dengan apek nie...nasib baik jauh...kalau dekat nak jugak menempah sama..hhihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe, betol sis, mcm2 loyang kite bule tempah kt apek..

      Delete
  3. wahh.. kalau dekat boleh gak terjah sini... good info.. thanks shu..

    ReplyDelete
  4. kalau nk order bentuk beruang boleh x?

    ReplyDelete
  5. Wah..sangat² terima kasih.. saya sdg cari kdai y blh buat loyang tuk kek sy.. sy kat skudai.. so dkt sgt.. tqvm.. tp apek tu ada lg ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apek skrg x berapa sihat, kdg buka kdg tutup..kalu u d skudai ada 1 kedai berhadapan dgn MPJB ya..seberang jln arah nk ke angsana..

      Delete
  6. Salam sis kedai buat loyang ni buka lagi ke skrang ni..

    ReplyDelete