Followers

Tuesday 17 June 2014

APABILA HATI MENJADI DENDAM..

Assalamualaikum..

I jual kek u pun nak jual kek..
I jual nasi lemak u pun nak jual nasi lemak..
I jual baju..kain-kain dari Vietnam u pun nak jual jugak..
I jual peralatan bakery bakery punnn u nk jaul jugakkk..

Ok..dari dialog diatas..patut atau tidak ada pertikaian seperti ini? Wajar atau tidak? Jawapan i adalah tidak patut dan tidak wajar..apatah lagi kita nak 'kondem' barang jualan orang.

Bagi yang beragama Islam yang sebenar, akan mengaku bahawasanya RIZKI masing-masing telah ditetapkan oleh ALLAH swt. Redha dengan apa jua untung rugi dalam perniagaan yang dijalankan.

Tapii..
Ada juga mereka-mereka yang beragama Islam jauh terpesong akidahnya dan mengatakan seperti dialog-dialog seperti diatas. Itu adalah tidak sepatutnya dan sama sekali tidak wajar. Punyai hati yang hitam dan tidak berlapang dada.

Ok..teruskan penulisan..

I jual TART PRESSER ini adalah atas perbincangan i bersama 'supplier'. Kami saling membantu, bukan setakat Tart Presser sahaja malah Mesin Tart juga. Jika ada yang berminat silakan dan jika sebaliknya kami tidak berasa apa-apa sebab percaya pada setiap rizki.

Suka saya nak berpesan, setiap apa yang kita jual HARGA adalah dari kiraan kita sendiri. Produk masing-masing..pembuatan masing-masing..modal pun masing-masing..dan harga tetapkanlah dan masing-masing punya harga sendiri..

Kalau sesuatu produk itu mahal..mesti bersebab, mungkin atas kualitinya, mungkin proses pembuatannya dan paling mungkin adalah modalnya. Iyalah dah produknya berbeza, mestilah harga pun berbeza..ini tidak..produk dah sah-sah tak sama, pastu pertikaikan harga mahal..dan amat keterlaluan bila dikatakan produk yang dijual TIRUAN!!

Hello misss..hello misss..engaporengge!!
Kalau i jual mahal..apa u nak risau..u punya kan murah..mesti ramai berderet-deret yang teringin nak beli..mesti produk u laku banget kann.

Kalau produk ini TIRUAN buktikan bahawasanya produk ini benar-benar tiruan dan dari penglihatan i di Facebook anda, ada yang bertanya "bagaimana nak tahu tiruan atau tidak" tapi malangnya tidak ada jawapan dari anda. Jika benar tiruan kenapa tidak jawap? kenapa berdiam diri? Beritahu bagaimana mahu membezakan dengan yang tiruan atau tidak..

Inilah manusia..org jual mahal pun sibuk..sentap..org jual murah lagi la sentap sentil..yennadeyyy..kemudian takde modal..takde kerje ambil gambar orang..curi gambar orang dan tepek tulis TIRUAN!!

Tenangkanlah diri anda..jangan takut..jangan rasa tergugat..ini semua rizki masing-masing. Sepatutnya i yang berasa panas..rasa tak senang duduk..ini tidak..Kalau u umat Islam yang sebenar-benarnya pasti u terima Qada & Qadar Allah.. Sekian.


kerja dari manusia yang hatinya sudah tidak tenang..sama-sama kita doanya beliau tenang dan berlapang dada..

KEPADA YANG INGIN MELIHAT TART PRESSER YANG I JUAL DAN CIRI-CIRI PRODUK BOLEH KLIK


DAN ANDA BANDINGKAN CIRI-CIRINYA..

TERIMA KASIH..



4 comments:

  1. Biasa lah kak. Ramai yg hati busuk & suka mengacau org lain. Saya pun tak tahan kalau tengok org mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang tak faham dgn sikap org mcm nih..

      Delete
  2. Itu org yg x percaya qada dan qadar...
    Allah dah kata....sape umatnya yg rajin berusaha...dpt la ganjarannya...jgn le busuk2 hati...x baik kan...rezki masing2...yg pnting...usaha....itu je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..usaha aje..org suka atau tdk..org nk beli atau tdk itu semua awal2 Allah dh atur..

      Delete