Followers

Sunday 16 December 2012

2 TIERS STEAM BUTTERCREAM CLASS

AS-SALAM & SALAM SEJAHTERA BUAT SEMUA..

Semalam berlangsung lagi kelas Steam Buttercream (SBC). Terima kasih kepada Puan Sofea sudi mengikuti kelas bersama kami.

Dari awal bermulanya kelas sehingga akhir Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar dan sempurna. Sofea kini sudah mendapat teknik dalam pembuatan Steam Buttercream (SBC) dan boleh membuat bunga ros dan blossom dengan sempurna, sedangkan sebelum ini beliau tidak pernah membuat ros atau blossom, syukur Alhamdulillah.

Sampai waktu untuk Sofea pulang, tetapi tidak lama selepas itu Sofea kembali semula kerana bunga-bunganya jatuh dan kemudian kami sama-sama memperbaiki kek tersebut. Akhirnya atas perbincangan bersama kek tersebut tidak lagi bertindih, kami jadikan kek tersebut 2 biji dan jadikan kek bertiang.

Kusangkakan panas hingga ke petang tetapi hujan ditengahari, sesudah Sofea sampai ke rumahnya, bunga jatuh lagi, i jadi susah hati, jiwa tak tenteram, pertama kali kejadian seumpama ini berlaku dalam sepanjang kelas yang pernah i jalankan. Sehinggakan terbawa-bawa dalam mimpi dengan apa yang berlaku. Sedih sangat dengan kejadian tersebut. Semoga sofea dapat mengatasinya dugaan ini dengan penuh kesabaran.


kek yang dihasilkan sepenuhnya oleh Puan Sofea..






kejadian kek sebelum dibawa pulang hingga i menghantar ke kereta beliau, 
kek masih elok dan cantik..

Tapiii sedihhhh...
Kek yang telah diperbaiki..




kek yang telah diperbaiki ini juga jatuh bunganya..
pelik bin ajaib juga..




Puan Sofea yang pemalu macam i sedang dalam proses menyiapkan kek..


Kepada yang ingin mendapatkan teknih dan mengikuti kursus Steam Buttercream ini, bolehlah menghubungi di talian 0167614744 untuk keterangan lebih lanjut.

8 comments: